Γυμναστικη για εγκυους


Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση




Πριν μερικά χρόνια οι έννοιες άσκηση και εγκυμοσύνη δεν νοούνταν να συνυπάρχουν στο ίδιο άτομο. Έρευνες όμως των τελευταίων ετών το επιβεβαιώνουν και όλοι οι γιατροί συμφωνούν ότι: "Οι γυναίκες που ασκούνται κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν την τάση να παραμένουν πιο υγιείς – όχι μόνο σε σχέση με την εγκυμοσύνη τους, αλλά και για την υπόλοιπη ζωή τους". Σήμερα όλοι οι γιατροί συνιστούν στην έγκυο να γυμνάζεται, αλλά πάντα με μέτρο. «Η άσκηση στη φυσιολογική εγκυμοσύνη επιτρέπεται στο 80% της άσκησης που έκανε μία γυναίκα πριν μείνει έγκυος. Ωστόσο, δεδομένης της κούρασης που δημιουργεί έτσι κι αλλιώς η εγκυμοσύνη, ιδιαίτερα κατά το πρώτο τρίμηνο, η έγκυος δεν πρέπει να πιέζει και να καταπονεί τον εαυτό της. Επιπλέον γυναίκες που μέχρι να μείνουν έγκυες δεν έκαναν συστηματική γυμναστική είναι προτιμότερο να μην ξεκινήσουν τώρα γιατί η άσκηση σε συνδυασμό με την εγκυμοσύνη θα αποβεί εξοντωτική.


Η γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βοηθά την έγκυο:
- να μην πάρει περισσότερα κιλά από όσα χρειάζεται ο οργανισμός της,
- να γίνεται σωστή κυκλοφορία του αίματος,
-  να συντηρήσει την καλή φυσική της κατάσταση,
- να γεννήσει καλά και τέλος
- να χάσει εύκολα τα κιλά που πήρε στην εγκυμοσύνη, τα οποία κυμαίνονται ανάλογα με το ύψος της, το αρχικό της βάρος και το βάρος του μωρού της.


Η αερόβια, η σουηδική, τα βαράκια, το τρέξιμο, βοηθούν τη γυναίκα να αποκτήσει ένα πολύ καλό σώμα και φυσικά, άριστη φυσική κατάσταση. Αυτό όμως που θα βοηθήσει πολύ την έγκυο γυναίκα είναι η ενδυνάμωση των κοιλιακών με διαφρους μεθόδους ( π.χ pilates), λόγω της πίεσης που απαιτείται να ασκήσει η έγκυος στην κοιλιακή της χώρα κατά τη διάρκεια του τοκετού. Οι γυμνασμένοι κοιλιακοί μύες, την βοηθούν να γεννήσει γρήγορα και πολλές φορές ανώδυνα. Βέβαια, ο γιατρός που παρακολουθεί την έγκυο είναι αυτός που μπορεί να της συστήσει πρόγραμμα γυμναστικής και αυτό εξαρτάται πάντα από την πορεία της εγκυμοσύνης και την κατάσταση της υγείας της.
Από τις πρώτες μέρες μετά τη σύλληψη εμφανίζονται στον οργανισμό της εγκύου σημαντικές μεταβολές, τόσο ανατομικές όσο και φυσιολογικές, ώστε ο οργανισμός της να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες της κύησης του τοκετού.
Οι κυριότερες φυσιολογικές μεταβολές κατά την κύηση είναι στο αναπνευστικό, στο καρδιαγγειακό, στο ορμονικό στο πεπτικό, στο ενδικρινικό ,στο μυικό ,στο ουροποιητικό σύστημα καθώς επίσης και στον μεταβολισμό της.


Κατά την διάρκεια της εγκυμοσυνής η γυναίκα μπορεί να παρατηρήσει πολλές αλλαγές επίσης και στο μυοσκελετικό της σύστημα.
Όπως :
- μετατόπιση κέντρου βάρους
-  μείωση ισορροπίας
-  κράμπες
-  οσφυική λόρδωση, κύφωση, αυχενικό σύνδρομο
-  συμπίεση ισχιακου νεύρου.

 


Τα οφέλη της άσκησης στην εγκυμοσύνη είναι αρκετά. Όπως - καλύτερη γαστρεντερική λειτουργία, - πρόληψη ή βελτίωση τοκετού , - μείωση αντίληψης του πόνου τοκετού, - μικρότερη διάρκεια τοκετού και - γρηγορότερη αποκατάσταση μετά τον τοκετό.
Όσον αφορά την επίδραση της άσκησης στο έμβρυο είναι αρκετά σημαντική. Η συστηματική άσκηση μειώνει το λίπος του εμβρύου χωρίς να μειώνει τη συνολική ανάπτυξή του.




Συνοψίζοντας, αρκετές έρευνες έχουν επισημάνει τα θετικά οφέλη που προσφέρει η άσκηση στην έγκυο αλλά και στο έμβρυο.
Καθιστάται ανάγκη μια έγκυος να γυμνάζεται , αφού με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του οργανισμού της κάνοντάς την να αισθάνεται καλύτερα. Με την άσκηση μπορεί κάθε έγκυος να βιώνει την εγκυμοσύνη της με τρόπο ενεργητικό και κατεπέκταση να μετατρέψει το τοκετό σε μια θετική εμπειρία.


Το MYGYM είναι το πρώτο γυμναστήριο στη Λάρισα που αναλαμβάνει υπεύθυνα και πιστοποιημένα να γυμνάσει όλες εσάς που βρίσκεστε στην πιο ενδιαφέρουσα περίοδο της ζωής σας, προσφέροντάς σας ευεξία, χαλάρωση και ηρεμία διότι Η εγκυμοσύνη δεν είναι "ασθένεια" αλλά μία ιδιαίτερη περίοδος στην ζωή μίας γυναίκας.


Υπέυθυνη τμήματος: Γκόλτσιου Γεωργία. Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Τρικάλων (πιστοποιημένο σεμινάριο εγκυμοσύνης : Mummy to be training by Mp. Balatsinos).